måndag 19 juli 2010

Världens enklaste recept på barnmat efterlyses!

Som sagt, jag är skitdålig på att laga mat till Bella. Jag gör det, men det är inte alltid jag lyckas. Idag lyckades jag med lite firre och hon tyckte det var gott!

Två fiskfiléer, valfri sort
Dill
Potatis
Gröna ärtor
En riven morot
Ett lagerblad
Tre vitpepparkorn
Två kryddpepparkorn
Smör

Koka fisken i smörvatten (två msk smör i vattnet) tillsammans med dill, lagerblad, kryddpeppar- och vitpepparkorn.

Koka potatisen och den rivna moroten för sig och ärtorna för sig. När allt är väl tillagat, mosa ihop till önskad konsistens och späd med det kokta fiskvattnet. Krydda eventuellt med mer dill.

Tadaaa! Smaskens!

Dela gärna med er av era bästa, lättaste barnmatsrecept!

2 kommentarer:

  1. Jag gjorde kyckling, med lite majs och kokosmjölk och annat gott man kan slänga ner i en thai gryta. Och ris till. Mums tycker barnen

    SvaraRadera
  2. Tänk på att fisk inte ska kokas utan vattnet ska bara sjuda! Ett trix man kan göra är att koka upp vattnet tillsammans med kryddorna och sen ta grytan av plattan, hutta i fisken och låta den vara där och gona sig ett litet tag. Smakrikt, skonsamt, smarrigt!

    SvaraRadera

Du har ordet <3