måndag 19 juli 2010

Turridning

Igår hade vi en heldag med goda vänner ute på Österlen. Turridning stod på schemat. Jag som älskar hästar och ridning, tycker det är fantastiskt att få prova tölt! Det är så behagligt. Tyvärr fick jag en häst som gått många, många år på dessa turridningar och han var både känslig i munnen och lite svårtöltad. Det blir väl så efter många års slit med ovana ryttare och dålig skolning...

Jag är nöjd ändå med turen, jag fick galoppera av mig lite och samtidigt ha kul åt vännernas män som aldrig ens suttit på en häst förr. En av dem var lite modigare och fick prova på ett ofrivilligt skutt över stockar, men han redde det bra och fortsatte galoppera flera gånger om!

Mannen fick bästa hästen. Så fin tölt. Sen är han ju duktig på att rida, en naturlig ryttare, så det kanske inte var så konstigt att det gick så bra för honom.

Ja, du milde, vad vi var slut när vi kom hem. Vi badade Bella och nattade henne och hoppade i säng relativt kvickt eftersom båda skulle upp tidigt idag.

Semestern är slut och det känns. Jag önskar att mannen kunde vara hemma lite längre - jag älskar att göra saker tillsammans med min lilla familj. Tiden har bara runnit iväg. Vi har varit upptagna nästan varje dag. Hade vi fått en veckas semester till hade jag tvingat oss att bara ligga på latsidan (vilket är svårt när man har en busig dotter).

Nästa sommar hoppas jag innerligt att vi får fler än tre veckor på oss att vara tillsammans.

Snart är det ju kanske dags för mannens långa arbetsresa och då kommer jag längta ihjäl mig efter honom!

1 kommentar:

  1. ååh det är ju så kul att rida islandshäst! Måste komma iväg och göra det snart igen!

    SvaraRadera

Du har ordet <3