söndag 18 oktober 2009

31+3 (Furadantin igen)

MVC ringde i fredags om att de lagt in ett recept till mig på Furadantin då jag fått tillbaka bakterierna i urinen. Receptet hade inte kommit in och jag fick inte tag på mvc alls. I lördags hade det fortfarande inte kommit in, så vi ringde förlossningen för att se om vi kunde få tag på receptet på annan väg. De kunde se att det aldrig lagts något recept, men att mitt provresultat visade på bakterier...

De var verkligen jättevänliga på förlossningen. De ringde upp efter en timme och hade fixat in ett nytt recept åt mig, så att jag kunde börja ta tabletterna redan i helgen. Det är andra gången läkaren på mvc inte fixar att skriva ett recept... Förra gången hade de inte skrivit under receptet, så apotekaren ville knappt lämna ut tabletterna till mig. Denna gång hade ha aldrig skrivit ett recept över huvud taget...

Dåligt.

Fladdor låg med huvudet neråt igår. I morse gjorde han/hon det definitivt inte. Det bökades runt ordentligt i HELA magen och när jag försökte känna efter huvudet så var det alldeles tomt ovanför blygdbenet... Han/hon hittar åtminstone rätt lite då och då :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har ordet <3