söndag 27 september 2009

28+3 (Underbar dag)



Kammade hem en vetevärmare från Tradera häromveckan. Vetevärmaren är av märket Lundmyr och passar PERFEKT tillm in gravida och otympliga kroppshydda, eftersom den går att spänna runt sig med kardborreband. Dessutom så luktar den lavendel (ett hett tips till dig Haje) när man värmer den :-).

Denn lade jag mig med i sängen igår kväll och det gjorde bot på den värsta foglossningssmärtan inatt. Vaknade sent i morse, A lagade té och bredde mackor, medan jag softade i soffan med lite juice. Vid halv ett mötte vi upp några Pekka, Sanna och Niklas för en brunch. Vi (Sanna och jag) pratade bebis och graviditet och det var så mysigt.

Vi börjar komma i ordning i lägenheten så sakteligen. Vi har fått upp skrivbord och dator, kök och toalett (med SKÖTBORD).

Nu sitter jag och ska snart se Greys Anatomy. A är iväg och spelar data.

Måste berätta; jag är så stolt över mig själv. Jag har i hela mitt liv bitit på naglarna. Jag har blivit slagen på fingrarna av både föräldrar, morfäldrar, vänner och A och varenda gång triggar det mig att bita hårdare. JAg har fullständigt förstört mina naglar och nagelband. Även om jag i flera år velat sluta bita, så har jag inte kunnat. För två år sedan byggde jag på naglarna och slutade då bita i ett par månader. När jag inte längre byggde så började jag bita igen.

För tre veckor sedan bestämde jag mig bara för att det får räcka med äckelnagelbitningen. Jag slutade bita och började fila. Jag filade varje dag. Minsta lilla kant som stack ut, gjorde mig vansinnig. Jag har lyckats sluta. För er som inte är nagelbitare, kan det vara svårt att förstå att man känner ett sug att alltid bita, men så är det. Jag känner inte längre det suget. Det är helt sjukt vad man kan göra med vilja. Det låter kanske knepigt, men jag är verkligen STOLT!

Så nu ska jag måla naglarna i nån cool färg, för jag har naglar nu.

2 kommentarer:

  1. Vad jag längtar till säsongspremiären av Grey's anatomy på onsdag, men då har jag gäster hemma, så det får bli inspelning.
    Bra att du har lyckats sluta med nagelbitningen, själv har jag aldrig bitit på naglarna, men alla har vi våra laster. Duktigt tycker jag! Kram

    SvaraRadera
  2. Åh en sån skulle jag också vilja ha! :) *avis*

    Ang huset så tror jag inte denna säljare låter bli för han har ett annat boende som han ska in i 1 november och det är inte så mycket kvar tills dess och inga lån har han heller. Det är en bostadsrättsvilla så inget riktigt hus, men nästan :) Skulle han kräva minst utgångspris tycker inte jag att det är något att tjafsa om, men det ska ju inte han veta.. hihi..

    SvaraRadera

Du har ordet <3