tisdag 29 september 2009

28+5 (Sovit gott)

Jag har sovit så bra inatt! Det behövdes verkligen! Var uppe två gånger, men somnade om direkt igen och vaknade halv nio, pigg som en lärka.

Har drömt en massa knepiga drömmar. Bl a drömde jag att jag vaknade på sjukhuset och hade fött. En syrra stod bredvid sängen och sa "grattis mamma". Jag förstod ingenting, men kände ju att Fladdor inte var i magen längre. Vilken panik jag kände. Jag frågade hela tiden efter mitt barn och de ledde mig till personalmatsalen. Där satt all personal runt ett bord och en av dem satt och nappflaskematade (!) Fladdor. Jag började gråta - jag skulle ju amma. Det är ju mitt barn!

Personalen hävdade att jag måste vila och fick gå tillbaka till mitt rum ,men jag vägrade. Inte utan mitt barn. Jag var också besviken över att ha missat förlossningen. Jag hade ju varit så peppad inför den... Nu hade den bara "varit" och gått mig obemärkt förbi...

Det var en mycket verklig dröm och när jag vaknade kände jag mig halvt panikslagen. Kommer nog sakna att ha Fladdor i magen. Han/hon känns ju hela tiden - en hand här, en fot där, ett huvud som borrar ner sig i bäckenet, en rumpa som sticker ut i sidan...

En annan dröm innehöll en orm som svalde en elefant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har ordet <3