måndag 15 juni 2009

14+4 (Vad är nu detta?)

Har märkt en isande smärta i höften den senaste veckan. Sov jättedåligt inatt pga detta. Låg och vred mig från sida till sida och inget läge funkade. Känns som att jag håller på att gå sönder...

Har haft sammandragningar i en veckas tid. oftast på kvällarna. De gör inte ont, men det känns ju lite konstigt. Ungefär som när man gör situps. Är väldigt obekvämt emellanåt att magen blir sådär konstigt hård, utan aatt jag egentligen gör någonting, men samtidigt är det ashäftigt. Som jag tidigare skrivit så känns det som att kroppen lever ett eget liv. Det är inte längre min kropp. Jag ska bara hänga med på ett hörn av den.

Var fruktansvärt illamående hela morgonen idag, men det tycks ha stannat upp nu - antagligen pga Lergiganet. Något som också tycks lindra mitt illamående på morgonen är kall O´boy. Inte det nyttigaste, men just nu är jag villig att göra nästan vad som helst för att slippa kräkas!

Nu ska jag ta en powernap och försöka befästa mina respiratorkunskaper. Det borde finnas en manual "Respiratorvård för dummies". Jag hade lätt köpt den.

Har ju tagit bilder på magen varje vecka, men vet inte om jag vågar visa dem här :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har ordet <3