måndag 15 juni 2009

14+4 (Blir så trött på mig själv)

Vill ju gärna försöka äta varierat och nyttigt - speciellt nu när jag är gravid. Problemet är bara att jag inte orkar laga mat. Jag finner ingen inspiration och det är mycket som jag känner mig väldigt osugen på just nu. Lax brukar vi äta minst en dag i veckan annars, men nu får jag kväljningar av bara tanken på den stinkande fisken.

Jag har hela frysen fylld med köttfärs, men vad kan man egentligen göra för varianter av den? Plockade fram köttfärs till middag idag, men kommer inte kunna äta den. Den kommer inte att gå ner. Även om jag är hungrig och vet att jag ju måste äta något.

Ringde till A (sämsta personen att fråga vad vi ska äta) och frågade givetvis honom. Han erbjöd sig att både handla och laga mat, men ingenting duger. Jag är så hemskt osugen på mat.

Så vi la på.

Sen kom jag på vad jag kan äta. Nypotatis. Nypotatis med dill och lite smör. Det är nog det enda jag kan äta idag. Inte särskilt tallriksmodelligt, men Fladdor dör nog inte av lite nypotatis. Usch vad gnällig jag är.

Måste ta tag i matlagningen igen. Lära mig laga något annat än köttfärssås och spaghetti. Jag har ju kunnat förr! Kanske A och jag kan prova något nytt tillsammans som inte behöver vara alltför svårt? Som inte luktar för starkt, är fett eller innehåller köttfärs... Blä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har ordet <3