måndag 20 september 2010

På bättringsväg


Älskar att hjälpa mamsen med tvätten

Vi är på bättringsvägen. Bella är så gott som frisk och jag känner mig bättre nu efter en halv dags vila. Mannen kom hem tidigare från jobb för att ta han om Bella så att jag kunde kurera mig - sova, sova, sova.

Vaknade för en stund sedan (!) och känner mig lite piggare.

Det är inte lätt att vara sjuk med en liten sjukling omkring sig. Även om orken tryter så älskar jag att vara henne nära och ta hand om henne, torka hennes rinnande näsa och kram och pussa bort allt det onda.

Det är första gången Bella varit sjuk och jag har både lidit med henne och myst med henne, de stunder hon orkat det. Jag älskar att vara mamma, men jag lider av känslan att inte kunna göra något när mitt barn mår dåligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har ordet <3