måndag 13 september 2010

Morgonmys


Jag som är en väldigt morgontrött människa tycker numera att det är så mysigt att vakna till vår lilla tjejs snack.

Hon sitter ofta i sin säng en stund innan sju och pratar med sina snuttar och gosedjur.

Ma-ma-ma. Ga-ga-ga, da-da-da.

Mannen som ändå ska upp för att gå till jobb, brukar ge henne välling och natta om, men idag funkade inte det. Hon fortsatte prata på och då brukar jag ta in henne till mig och mysa lite i sängen innan vi går upp.

Det händer så mycket med henne nu. Det är tänder och det är träna sig på att gå, äta själv, prata, vinka, pincettgrepp. Hon är extra trött, men vill inte sova om dagarna - tänk om hon missar något?

Jag är så glad att vi har fått just henne. Lycklig! Det finns faktiskt inga ord som beskriver det jag känner. Det låter klyschigt, men så är det! Man måste uppleva känslan!

1 kommentar:

Du har ordet <3