tisdag 2 mars 2010

"Föräldraledighet"

Vad innebär ordet föräldraledighet för dig? Smaka på ordet "föräääldraleeedighet".

Att vara föräldraledig är att ge upp sitt forna liv för att nästan dö av trötthet vid midnatt någon gång. Bella sover gott från 20 någon gång och då ska det fixas och donas här hemma.

Flaskor.

Fy f-n vad jag hatar dem. Jag önskar jag kunde amma. Det är så bekvämt. Maten är alltid med, färdiglagad, det går fort att hiva fram tudorna och inget ska diskas eller kokas (gu bevare mig).

Jag har nu två rena flaskor innan jag måste stå där igen, diska och koka.

Det är så klart värt allt slit. Det räcker att man får ett leende så har man glömt att man precis stod och kokte flaska efter flaska. Att få följa alla framsteg som ens dotter gör, vare det är att fästa blicken på en leksak eller greppa om den. Alla små små steg är underbara att följa. Jag önskar bara att tiden kunde stå still för ett ögonblick. Jag skulle önska att man bara kunde stanna upp och känna uttan att behöva passa tider till bvc, gå och handla eller stå och koka flaskor.

På kvällen, när vi lägger oss i sängen jag och Bella, brukar jag ligga och titta på henne, smeka hennes kind, hålla hennes hand. Den handen blir inte mindre...

Nä nu måste jag gå och pussa lite på min goa unge.

Molto bella Bella hos sin mormor

3 kommentarer:

  1. I know what yor talking about. Nu ammar jag iofs, men pumpgrejorna måste kokas dagligen. Dock bara en månad kvar sen får jag ju inte lämna mer.

    Hur går det? Ammar du något?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hmm...För mig som är sjukskriven och har varit det ett tag så innebär föräldraledigheten att jag åtminstone slipper gå här och göra ingenting...Suck...för DET är tråkigt...Kommer åtminstone få fullt upp sen ju :-)

    SvaraRadera
  3. Förstår dig, är ju så himla lätt och enkelt då man ammar. Jag skulle nog inte orka hålla på med ersättning!! :-o Alldeles för lat.. vilken tur det funkar för mig då.. :-o Ni gör det himla bra!!! KRAM ♥

    SvaraRadera

Du har ordet <3