tisdag 2 februari 2010

Värsta natten på länge

Jag har nog haft den värsta vatten på länge... Bella har haft ont i magen, inte sp att hon skrikit, men hon har haft fullt upp med att göra det tydligt för mig att magen är trög... När A gick upp i morse, hade jag fått ca tre timmars sömn - då börjat hon skrika.

Det enda som funkar är att få ligga på min mage, men efter en timme funkar inte det heller.

Jag pallrar mig tappert upp ur sängen för att göra magmassage på henne. Det ger utdelning och nu har hon slocknat i min famn.

Stackaren, måste vara helt slut efter denna natt.



2 kommentarer:

  1. Stackars liten inget man önskar sina små. Vår lilla Elin skriker ofta på kvällen och till efter midnatt. I natt var ju min första natt ensam utan min man och Elin skrek från ca 20 tiden till 00.30 tiden sen var hon helt utsliten. Resten av natten ligger hon som en liten mask och ålar sig samt grimaserar i sömnen så man ser att hon har ONT.

    Fick tips av en vän om rela droppar så nu är det beställt med mamma och pappa som kommer idag på besök från Finland.De går inte att hitta här i Norge men rekomenderas av BVC i Finland för kolik barn. Det är mjölksyrebakterie droppar och de tillverkas av ett företag i Sverige som heter Biogaia. I Finland går de under namnet Rela droppar. De passar alltsâ ât nyfödda o till skillnad frân kolik droppar behövs bara fem smâ droppar om dagen! Finns på apotek i Finland borde kunna hittas i Sverige också eftersom de tillverkas där!

    Ha en fin dag och kom ihåg att du är världens bästa mamma till lilla Bella.

    Kramar från Elin och mig i Oslo ...

    SvaraRadera
  2. Oj, låter inte så kul...

    Hörde också att man kunde dricka fänkålste(finns på hälsokosten) eller ha en tesked i bebisens mjölk...Det skulle lindra magknip för bebisen...

    SvaraRadera

Du har ordet <3