söndag 15 november 2009

Hela dagen har gått...

...och det är så skönt. Det är skönt när man är riktigt trött på kvällen och bara kan sitta ner och ta det lugnt. A fixar middag (räkmacka) och jag försöker ta hand om mig under sammandragningarna.

Det känns ett enormt tryck neråt. Det börjar i ryggen och går framåt. Spänner som ett band eller bälte runt hela magen. Sen arbetar sig livmodern uppifrån och neråt, avslutar sammandragningen i en enorm mensvärk. Tycker att det sticker i livmodertappen när det gör som mest ont.

Men nä. Det är ingen förlossning på gång.

I morgon ska jag ta en runda på stan på förmiddagen.

2 kommentarer:

  1. Wow, har ju hört en del om det där typiska "förvärk-trycket" och undrar verkligen hur det känns.
    Längtar så mycket tills jag själv börjar känna att förlossningen är på G.
    Vill nästan känna sammandragningar och liknande, känns som det går framåt på nåt sätt då ;)
    Hoppas ni får eran sötnos inom en inte alltför avlägsen framtid! Funderat på namn och sånt än?

    SvaraRadera
  2. Hej, så kul att du hitatt in på min blogg. Självklart ska jag uppdatera med receptet!! =p

    SvaraRadera

Du har ordet <3