söndag 8 november 2009

34+3 (Hemma bäst)

Det är verkligen skönt att vara hemma! Ha sina egna saker omkring sig, sova i sin säng, sköta sig själv.

Läkarna tror att sammandragningarna jag har nu beror på att urinblåsan fortfarande retar livmodern att dra ihop sig och att detta kommer gå över om några dagar. Hur som helst, så påverkar (antagligen) inte sammandragningarna cervix, vilket gör att så länge jag känner mig trygg i att gå hemma, så kan jag göra det.

Jag känner att så länge sammandragningarna är hanterbara och att Fladdor mår bra, finns det ingen anledning för mig att vara inneliggande. Nu hoppas jag inte behöva åka in fler gången förrän jag verkligen ska föda (ja, förutom i morgon då jag blir utskriven)!

1 kommentar:

  1. Vad skönt att få vara hemma! Nu hoppas jag att det håller sig så tills det är dags på riktigt :-)

    Ta hand om er!

    SvaraRadera

Du har ordet <3