måndag 19 oktober 2009

31+4 (Farväl gräsmatta)

Vid lunch möttes jag av synen att reflexvästklädda gubbar klev i vår trädgård. Jag morsade och de morsade glatt tillbaka. Jag tänkte att det var några gubbar från kommunen som håller på att anlägga buskar utanför vår häck, men när de backade till en stor jäkla lastbil till vår grind och började ösa jord över halva vår gräsmatta så sprang jag ut!

Jag frågade vad det var som hände och de berättade att de var besiktningsmän.

"Jaha? Och då ingår det att ösa jord över min gräsmatta (nu när jag äntligen har en "egen")?

De som bodde här tidigare har klagat över vattenansamlingar på gräsmattan och nu skulle hålet fyllas igen och nytt gräs sås. Ingen grön gräsmatta nästa sommar alltså. Snyft. Jag hade så stora planer för min gräsmatta. Jag har ju gödslat nu i höst och skulle stödså (kanske kan göras ändå...) och klippa efter ett schema... Allt för att få den perfekta gräsmattan till Fladdors första sommar.

Nåja. Nu blir det ju verkligen bra gjort ifrån grunden - så länge de INTE har sått med RAJGRÄS! Det vill jag inte ha! (Lite petig, jag vet...)

1 kommentar:

  1. Jo då Stina!!! Gräs växer fort, för det mesta och ni kommer ha en fin matta nästa sommar <3

    SvaraRadera

Du har ordet <3