torsdag 15 oktober 2009

31+0 (Fan. Stackars min mormor)

Jag blir så förbannad.

Min syster ringde nyss och berättade att min mormor trillat och slagit axeln ur led. Hon är inlagd nu, men väntas komma hem idag. Tycker så synd om henne.

De jag blir förbannad över är min morfars inställningar. Mormor har velat flytta till samma stad som min mamma bor i för att lättare kunna få hjälp av henne och släkten. Morfar tvärvägrar. Varje gång något händer så ligger hela släkten och pendlar till dem för att hjälpa. Vi älskar dem och det är ju en självklarhet att ställa upp när något händer, men eftersom det händer saker allt oftare nu (de är 87-88 år) så hade det underlättat för oss om de flyttade. Hoppas verkligen han inser det nu.

Han hade ringt mamma i panik och försökt berätta vad som hade hänt, men kunde inte få fram mer än skrik och gråt. Mamma hade kastat sig i en taxi från sitt jobb för att ta sig dit... Usch. Hoppas att mormor SNART blir bättre. Det är ju ett helvete med axlar som går ur led. Hon behöver iaf ingen operation som det ser ut i nuläget...

1 kommentar:

Du har ordet <3