tisdag 13 oktober 2009

30+5 (Vilken härlig dag!)

Så mysigt att träffa Jenny! Vi satt och fikade och pratade i över två timmar innan jag var tvungen att bege mig mot tandhygienisten.

Usch, vad hon tog i! Hela käften värker. Tandköttet är inflammerat så det blev väldigt blodigt. Ska gurgla Klorhexidin i en vecka för att lugna inflammationen. Annars så såg allt bra ut. Hon tycker det är så kul med mig och A - ingen av oss har haft hål i tänderna och behövt laga. Vi kommer i princip in en gång om året/vartannat år och tar bort lite tandsten och får tänderna polerade. Besöket idag kostade 100 kr. Det är lagom.

Hoppas nu att inflammationen lägger sig, känns ju inte helt bra, men hon sa också att det antagligen kommer vara lite jobbigare att bli av med den pga hormonerna under graviditet och eventuellt vid amningen.

Är väl bara att kämpa på :-)

2 kommentarer:

  1. Ny tävling hos Tant:

    http://uj76.blogspot.com/2009/10/tant-lottar-ut-ett-hemligt-paket-varde.html

    ..med chans att vinna ett finfint "vinterpaket" till ett värde av 500kr!

    SvaraRadera
  2. Jag har 2 nystartade tävlingar inne hos mig, med presentkort från Lekvira och Viking gummistövlar från Nicework i potten, totalt är det 5 pågående tävlingar just nu - var gärna med! kram Carolina

    SvaraRadera

Du har ordet <3