fredag 2 oktober 2009

29+1 (Glukosbelastning)

Nu har jag varit på glukosbelastningen. Det var inte så farligt som jag trott. Visst smakade sockerlösningen inte särskilt gott, men en citron i gjorde susen. Eftersmaken är värre. Tjugo minuter efter jag hällt i mig sockerlösningen så levde Fladdor rövare i magen. Socker är inte bra för barn...

5,4 i B-glukos efter två timmar är inte helt fy skam. Hb:t var bra - 129 utan att jag äter järntabletter. Ny blodgruppering fick de ta idag då jag bytt efternamn.

S/F-måttet var 29 cm mot 24 cm förra besöket för en månad sedan. Vet inte alls var jag ligger på kurvan, men eftersom inte bm sa något om det så antar jag att jag ligger bra.

Nästa besök är om två veckor.

1 kommentar:

  1. Jag ska definitivt också ha med mig en citron. Ska göra detta om 2 veckor. Nån särskild anledning att du får göra en glukosbelastning eller gör alla det hos er?

    SvaraRadera

Du har ordet <3