fredag 25 september 2009

28+1 (Det kan bara bli bättre. Eller?)

Ju mer man pillar och rotar och försöker komma i ordning desto rörigare verkar det bli. Det är konstigt, med tanke på att lägenheten faktiskt börjar bli lite inredd. Det kommer nog ta ett par veckor innan vi har fått upp allt. Jag kan inte göra så mycket och A jobbar. Det får bli kvällar (om jag orkar - är oftast helt slut då) och helger.

Här är så fint. Jag är så glad över denna lägenhet, men hade jag fått önska något så hade det varit ett bättre skafferi (som inte är två meter över mitt huvud) och en rejäl städskrubb.

Vi har hunnit med mycket idag, älsklingen och jag. Vi har bytt bank och fått tips på hur man sparar i fonder. Jag har varit på mvc och fått akupunktur. Tyvärr tror jag inte att akupunkturen har gjort så mycket nytta, men jag fick en del bra tips av min barnmorska!
På hemvägen handlade jag kaviar/rom - ska äta lax, potatis och romsås idag :-).

Vi fick brev från Lykke idag och det känns i hjärtat när man läser hennes fina ord och tankar och vad hon får uppleva där nere. Jag känner igen mig i hennes utveckling, litegrann, från Afghanistanresan, där jag fick lägga om mina värderingar och prioriteringar här i livet. Det var HÅRT att finna mig själv, men med tanke på att jag aldrig har mått så bra som jag gör nu, så var det bevisligen något jag var tvungen att möta.

Idag är det 28+1 och jag blir bara större och större. Kan inte alls förstå att jag ska växa ännu mer över TRE MÅNADER!!! Det är mycket bök och stök inne i magen och jag fullkomligt ÄLSKAR det. Fladdor kan ligga och kittlas i flera timmar. Jag känner det speciellt på kvällen och natten hur han/hon ligger och pillar i sidan med händer eller fötter. Det kittlar verkligen och om man buffar till honom/henne så får man oftast en rejäl buff tillbaka :-)

Fladdor ska nu väga omkring 1200 gram och vara runt 39 cm lång. En del barn har redan nu lagt sig tillrätta med huvudet nedåt i bäckenet, men det kan jag säga att det har INTE Fladdor gjort. Han/hon kör runt därinne ibland så att man tror att det är en hel cirkus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har ordet <3