torsdag 17 september 2009

27+0 ( A:s födelsedag)

A fyller år. Han hade nästan glömt det själv, men jag påminner honom. :-)

Försäkringskassan ringde i morse och de kunde inte förklara varför de hade fått fel uppgift om arbetsgivare, men min vilande SGI stämmer. Det STÄMMER! Wooosch. Vad skönt att veta det.

Idag (eller i morgon beroende på vem man ska lita på) har vi gått 27 hela veckor. Jag är i trimester TRE. Medellängden för bebisar i denna vecka är 36 cm och vikten är 1 kg. Huvudets omkrets är 26 cm. Fötterna mäter 5 cm och mjölktänderna är färdiga under tandköttet. Bebisen ökar med ca 27 g per dag.

Nu är Fladdor verkligen stor och ibland trycker hon/han på punkter i kroppen som inte är särskilt behagliga, MEN jag njuter av att känna hur det rör sig därinne. Jag älskar att bara ligga och titta på alla sparkar som Fladdor ger mig.

4 kommentarer:

  1. Kan man glömma sin födelsedag??? Ingen risk att jag glömmer min......:-))) Vad härligt det måste vara att känna en individ inne i magen! Kram på er alla tre!!

    SvaraRadera
  2. Det är mysigt att känna hur de rör sig, om de inte sparkar på ömma punkter då :P Jag försöker filma, men såfort jag tar fram kameran stannar bebbeni magen.. haha

    Ytterligare en sak som vi har gemensamt då. Jag har alltid haft ganska svårt för att sova och Andreas han somnar på 30 sekunder bara han lägger sig ner. Orättvist :P Men klart det är svårt för sådana att förstå en själv som inte kan sova hur som helst.

    SvaraRadera
  3. Favorit i repris hos Tant..

    http://uj76.blogspot.com/2009/09/me-tavling-hos-tant.html

    ..där du än en gång har chansen att vinna 500kr att shoppa lös för hos Me&i :)

    SvaraRadera
  4. Idag var det en mamma i kyrkan som hade med sig sin lille bebis. Jag tankte, oh, nej nu kommer det aldrig bli tyst, och ungen ar knappt tre meter ifran mig. Gud, giv mig styrka. Men vet du vad? Den lille bebisen, kanske 4-5 manader gammal satt pa kyrkgolveet och lekte med sina tar i 35 minuter. Ibland tittade han upp och log stort mot mamma, oh sedan fotsatte han leka md sina tar. Inte tt knyst pa nastan 40 minuter. Jag kommer nog stjala er bebis nar jag kommer hem, och rymma med den. Bara sa ni vet.

    SvaraRadera

Du har ordet <3