onsdag 16 september 2009

26+6 (Nöjd)

Efter gårdagens twist var jag helt utpumpad. Idag är jag nöjd och lugn. Haft ett väldigt bra samtal med Försäkringskassan, ringt Telia och ska nu dra igång tvätten.

I morgon fyller A år. Han önskar sig som vanligt ingenting och vill heller ingenting ha. Jag som är barnsligt förtjust i presenter - både att ge och få - tänker naturligtvis INTE låta honom slippa undan lite födelsedagsbestyr.

Just nu läser jag den här boken! Vi fick den på vårt bröllop/födelsedagsfirande av svärmor och R. Det är ju helt otroligt vad bra den är. Usch så mycket insikter man får. Ja jag skriver usch. Det är inte alltid så fina insikter. Små och stora saker som jag "håller på med" (man talar om sin synd) för egen vinst blir tydliga. Men jag kan vända på mina "synder" till att bli en styrka om jag använder dem på rätt sätt.

Det låter kanske lite förvirrande, men när man läser boken blir allt klart. Jag är helt klart en sexa. Trodde från början att jag var en helt annan, men efter att ha gått in på djupet så förstår jag mer och mer om vem jag är - EGENTLIGEN. Både läskigt och frigörande.

Hade bara hört talas om Enneagrammet några veckor innan födelsedagen och det var så lustigt att vi fick den. Jag hade tänkt fråga vad boken hette eftersom jag var nyfiken på att läsa den själv. En KLOCKREN gåva.

Alltså, boktips; "Enneagrammet - om skapelse, brustenhet och helande" av Marie Bernéli.

2 kommentarer:

  1. Låter som en spännande bok! Måste jag läsa också. Visst är det svårt när de äkta männen inte önskar sig något....Jag är också barnsligt förtjust i paket!:-)Både att ge o få!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Japps, det blir ofta praktiska prestenter då A är sååå dålig på att önska något BARA till sig själv som han VILL ha och inte behöver...

    SvaraRadera

Du har ordet <3