onsdag 16 september 2009

26+6 (Klydd med Försäkringskassan)

Blev så glad då jag fått mitt vilande SGI fastsällt. Nu kom papperna hem för begäran av föräldrapenning. Tror ni inte det blivit alldeles galet då?

Som arbetsgivare stå det "Skånemejerier ekonomisk förening". Skånemejerier? Visserligen jobbade jag en sommar när jag var 16 år gammal på Skånemejerier i Lunnarp utanför Tomelilla, men att det skulle vara min senaste arbetsplats???

Jag ringde fk och de sa åt mig att bara skriva un der "övrigt" att jag studerar och att arbetsgivaren inte stämmer. Jag krävde att få veta vad de hade för papper på mig då jag är orolig att jag fått någon annans SGI. De kunde inte svara på varför det stod Skånemejerier i deras register. De sa dock att det stod att det inkommit arbetsgivarintyg från Försvarsmakten i deras journal.

Jag som hela tiden haft sån tro till systemet. Börjar nu bli rädd för alla svar man får därifrån. Det gäller att ha koll själv!!! En handläggare skulle kontakta mig senast fredag, vilket känns positivt...

STRESSAD!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har ordet <3