söndag 30 augusti 2009

24+2 (Nu närmar det sig)

Fick idag reda på att vi har tillgång till lägenheten tidigare än väntat. Blev överlycklig - flytten kan nu genomföras under en helgdag och vi kan lätt gå och skrota lite och ta "rester" under flera dagar...

SKÖNT!!!

Fladdor ligger fruktansvärt långt ner i magen, vilket inte är särskilt bekvämt. Igår hade jag så ont att jag inte visste riktigt hur jag skulle sitta eller ligga. Det kändes som knivar i nedre delen av livmodern samtidigt som jag hela tiden hade en diffus molande smärta som ett bälte.

Lade mig i sängen inatt med kudde under rumpan och under knäna för att försöka få Fladdor att glida ner (uppåt) till övre delen av livmodern. Det måste lyckats för idag har jag inte alls samma smärta. Fladdor ligger fortf långt ner, men inte alls på samma vis som igår. Det var jättekonstigt.

24 hela veckor har passerat och vi har bara 16 veckor kvar tills vi blir föräldrar. Tiden går fort, fort, fort. Jag minns när 16 veckor hade gått av graviditeten och det gick i en rasande fart. Alltså så kommer Dagen D komma fortare än jag tror. Det gäller att njuta. (Tänk på alla de föräldrar som inte får denna tid, när de föder ett barn för tidigt...)

Fladdor är nu ca 30 cm lång och väger ca 600 gram.

På tisdag börjar skolan igen (pust, stånk och stön) och på torsdag ska jag till barnmorskan för första gången sedan vecka 8 (om man bortser från ultrljuden).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har ordet <3