torsdag 9 juli 2009

18+0 (18 hela veckor - TJOHOO!!!)

Tiden går i rasande fart. De första veckorna gick i snigelfart. För varje dag som gick så kände jag efter, oroade mig och hoppades att jag skulle kunna hålla Fladdor kvar. Arton hela veckor har gått idag. I alla fall tills i morgon. Då är det ultraljud och jag kommer säkert få ändrat förlossningsdatum.

Nu känner jag livmodern på lite olika ställen. Tidigare har den legat konstant i nedre delen av buken men nu (beroende på hur full blåsan är) så kan jag känna den lite varstans. Ashäftigt. Igår kände jag den mer på vänster sida och idag ligger den mer åt höger. Det känns som en uppblåst ballong, eller som en spänd vadmuskel. Vet inte hur jag ska beskriva det.

På sjukvårdsrådgivningen kan man läsa:

Fostret väger nu 250 gram, är 20 centimeter långt och har börjat lagra på sig mer fett i kroppen. Fingrar och tår börjar se mer färdiga ut och man kan ana alla de små linjer som senare kommer att bli fingeravtryck.


Det går framåt. Ska bli kul och se om de kan mäta Fladdors ungefärliga längd i morgon. I annat fall får vi nöja oss med att få reda på hur långa lårben hon/han har och hur stort huvudomfånget är :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har ordet <3