måndag 1 juni 2009

12+4 (I väntan på bättre tider)


Idag är jag trött. Helt slut. Jag kan inte tänka klart och jag blir lite irriterad då vi sitter med grupparbete och ingen gör något. Jag försöker styra in gruppen mot arbetet som ska vara färdigt och redovisas på torsdag, men icke. Det diskuteras helgens bravader, solbränna och allt mellan himmel och gjord, men inte arbetet.

Efter lunch tar jag en uppfriskande tur genom stan, hoppas på bussen som bara hinner köra halvvägs innan den går sönder. Jag har dessutom turen att vara på bussen som saknar AC. Bussen kör i 10 km i timmen hela vägen hem och jag funderar på att kliva av, men eftersom jag vet att nästa buss inte går förrän en timme efter så var det inte lönt att kliva av.

Men nu sitter jag hemma i lugnets vrå. Äter mjölk och jordgubbar med lite cornflakes i. Jag njuter. Katterna leker med garn som ligger uttrasslat över hela golvet, men jag orkar inte bry mig. Det är väl ändå bara till att vänja sig att från och med i december så är allt mitt Fladdors. Jag kommer antagligen inte kunna ha mina nystan i fred...

Det känns jättekonstigt i livmodern. Det drar och stretar. Inte som mensvärk, men en liknande känsla. DETTA njuter jag av. Det känns härligt att Fladdor växer och att jag snart kommer kunna känna hon/han sparka. Jag är så förväntansfull.

Bilden är från helgens motorcrosstävling :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har ordet <3