torsdag 28 maj 2009

12+0 (Livmodern växer)


Så här är det Lykke: jag kissar en gång i timmen. Så även på natten. Jag längtar till den dagen jag kan sova en hel natt (men jag inser att det inte kommer ske inom de närmsta 20 åren). Jag kräks när jag borstar tänderna. A har fått rensa handfatet åt mig. Ha ha. Det kan han gott ha.

Körsbärstomaterna smakar inte längre. Ingenting smakar längre. Jo, hemlagad potatismos. Det ska jag äta så snart A mosat potatisarna.

Fladdor växer. Livmodern töjs och det känns KONSTIGT. Men lite härligt samtidigt. Jag har börjat inbilla mig att jag känner något därinne, men det kan fan inte stämma. Det är säkert gaser. (Fast jag vill gärna tro att det är fladdor eftersom det känns som en fisk som dunsar in i ena livmodersidan när jag ligger ner på höger sida - kan inte ligga på vänster längre). Jag känner nu min livmoder ca 10-12 cm nedanför min navel, en bit ovanför symfysen. Det är skoj att jag hittade den så tidigt som för två veckor sedan. Kanske beror på att jag är kort?

Hade ingen bra bild att dela med mig så det fick bli en bil som A fotat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har ordet <3