fredag 8 oktober 2010

Slutkrisat

Nä, nu får det vara slut på mina kriser. Jag har krisat hela dagen, oroat mig för stort och smått och varit irriterad och ledsen.

Antagligen för att jag inte längre klarar mig själv som jag brukar göra. Jag har ett svagt minne av att mitt sviktande självförtroende började någon gång runt vecka 29-30 förra graviditeten också.

Jag kan helt enkelt inte koppla bort det faktum att jag måste varva ner nu när jag blir tyngre. Jag vill köra på som innan trots att det inte går. Det känns inte bra, speciellt när jag har dottern att underhålla och göra dagen bra för.

Min barnmorska tröstade med att så fort huvudet tränger ner i bäckenet så stabiliserar det upp bäckenet och foglossningen blir bättre för de allra flesta. Så var det ju när jag var gravid med Bella och när jag tänker på det känns allt lättare!

Ikväll blir det filmmys för hela slanten. Mannen kommer förhoppningsvis snart hem och då ska vi sätta oss i soffan och bara slappna av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har ordet <3