onsdag 22 september 2010

Första tandläkarjournalen!

Bella sov hela natten och hon var glad när jag kom in till henne. Jag tog upp henne och hon gosade in sig i mina armar och min axel. Blev alldeles förskräckt när jag såg att det fortfarande blödde!

Mina axlar var fulla av salivblandat blod!

Tanden sitter där den sitter, men inte tandköttet, det har liksom glidit upp en bit. Fy, det ser hemskt ut. Alldeles svullet och äckligt. Och allt blod och slem...

Vi har varit i kontakt med tandläkare (mamma och hennes chef) och de har lugnat mig jättemycket. Ska kolla upp det i morgon, när jag ändå ska in för den årliga checken. Man kan ju tyvärr inte göra så mycket, ändå.

Mamma sa att tänderna kan man alltid fixa... Men det ser förbaskat äckligt ut. Jag hade aldrig klarat av att arbeta inom tandvården!

Mitt lilla hjärta är jätteduktig, äter och dricker obehindrat och leker fint. Just nu sover hon middag också - alltså inga större bekymmer för henne. Det är bara mina hjärnspöken som talar.

Hon hade nappen i munnen när hon lekte igår kväll och från och med nu är det slutlekt med napp i mun. Hädanefter är det BARA napp när hon ska sova, sitta i vagnen eller är ledsen! Basta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har ordet <3