tisdag 6 juli 2010

Och då hände detta...

Efter många om och men och funderingar hit och dit kring syskonvagn, så... Hände detta...

Jag hittar Babyjogger City Select och blir upp över öronen förälskad. Mannen också tydligen. Ja, priset är jäkligt negativt, men om man ser till alla fördelar:

  • Svängbara hjul, två stycken, som går att ställa i fast läge
  • Inte alls bred
  • Du köper den som enkelvagn och bygger på för att få en syskonvagn
  • Du kan ha barnen vända mot dig eller från dig, båda två åt samma håll eller åt varsitt. De kan sitta mot varandra.
  • Suffletten kan ställas i två lägen
  • Benstöden kan justeras i två lägen
  • Stor förvaringskorg
  • Fempunktsbälte
...osv...

Den går dessutom att köpa i Sverige och reservdelar kan fås inom ett dygn. Den har ett högt andrahandsvärde, många känner till den och du får en återförsäljargaranti.

Förutom att priset är negativt, så finns den just nu bara att få i två färger, men...

DET GÖR OSS INGET, VI HÄMTAR ÄLSKLINGEN I MORGON!

Efter att svärfar varit här på besök, körde vi honom hem och passade samtidigt på att klämma och känna på detta mästerverk. Den är helt fantastisk - eller som mannen uttryckte det - "jag är helt såld och jag hatar det...".

Den har allt jag vill ha, hoppas att jag inte har skapat en stor illusion nu, utan att jag verkligen blir nöjd med den!

4 kommentarer:

  1. Malmö är en farlig stad - full av barnvagnar *LER*

    Kul att ni fann något ni gillade!

    Kramar från farfar Håkan

    SvaraRadera
  2. Åh jag vill också ha den vagnen! Den verkar sååå bra... Får se vad det blir så småning om!

    SvaraRadera
  3. Grattis, den verkar fin! :-))
    Kram

    SvaraRadera
  4. Är också jättesugen på den vagnen, men har hört lite negativa kommentarer ang stötdämpningen. Tycker du att den känns "stötig"? Jag kommer nämligen köra på andra underlag än bara asfalt.

    SvaraRadera

Du har ordet <3