onsdag 9 juni 2010

Pjuh!


Sådär ja! Äntligen hemma efter en dag på stan. Först lite shopping, då Bella vuxit ur sina strumpor och sedan BVC... Förra gången var Bella sååå lång. Tydligen är hon inte så lång längre. Inte för att hon krympt, men de måste nog mätt fel förra gången.

Jag som var så stolt över längden :-)

Nu har jag iaf lite annat att vara stolt över. Tydligen så är Bella 3-4 månader tidig i den motoriska utvecklingen!

Helt galet, men läkaren blev alldeles paff när vi gick in på rummet. Bella, nästan springandes, höll mig hårt i händerna, när vi klev in.

Nåväl. Bella ligger på normalstrecket i allt. Hon väger 7,2 kg och är 68 cm lång.

Vi pratade lite om hennes energi. Vår lilla tjej är ju ett riktigt energiknippe, vilket märktes rejält idag på bvc-besöket. Hon sträckte sig efter allt och hängde läkaren i håret, hoppade (som vanligt) när de ställde henne upp... Nu måste vi träna på att göra lugna saker med Bella. Titta på saker och sjunga istället för att hela tiden vara uppe och studsa...

Undrar nu hur det här ska gå... Hon ligger nämligen här bredvid och ålar sig längs hela soffan. Jag håller i henne med en hand eftersom hon vill hänga med överkroppen utanför soffkanten. Ser ganska roligt ut, men är väldigt utmattande för mamman :-)

3 kommentarer:

  1. Underbar bild på fina Bella!

    SvaraRadera
  2. Haha, jag känner verkligen igen allt det där! Ivan far också hela tiden och verkar också vara tidig (enligt vårt BVC). Skulle vilja att han kunde sitta still i knät och läsa en bok men icke!

    SvaraRadera
  3. helt underbar bild på lillskruttan!! Passar på att tipsa om min senaste SUPER tävling som är som klippt och skuren för dig ;-)

    http://jennyn.blogg.se/2010/june/vinn-sommarens-maffigaste-kladpaket.html

    Ha en underbar helg!

    KRAAAM!

    SvaraRadera

Du har ordet <3