onsdag 30 juni 2010

15 hela veckor




Idag har det gått 15 hela veckor in i graviditeten. Graviditeten med Bella gick så sakta. Jag längtade hela tiden efter något nytt. Längtade bort från illamåendet, efter magen, efter graviditetskrämpor, bort från krämpor, till förlossningen, efter bebis... Så där höll det på.

Nu känner jag att det gärna får vara precis som det är. Tiden flyter iväg utan att jag mår nämnvärt konstigt. Foglossningen har hälsat på, men är inte katastrofalt jobbig. Magen finns där, sedan tidigare, men växer. Livmodern kan jag knappt känna om jag inte har en full blåsa.

Bebisen... Bebisen känner jag då och då. Inte jättemycket, men snart så. Jag vet att det kommer. Om en månad ska jag på ultraljud igen och hälsa på bebisen. Jag tror det är en pojke, men vi ska inte ta reda på vad det är.

Bella är så stor så stor nu. I förrgår ställde hon sig upp själv för första gången - sex månader och tre veckor gammal. Hon är överallt i lägenheten och våra dagar upptas av att hela tiden jaga efter denna underbara unge. Vi älskar henne över allt annat! Ett år gammal kommer hon bli storasyster. Jag hoppas hon kommer må bra av det och att omställningen inte känns alldeles för stor.

Vi har ju redan börjat göra rutiner som om vi har en bebis i huset, så att omställningen blir så mild som möjligt.

Älskade, älskade, älskade Bella!

1 kommentar:

  1. Låter härligt Stina! Redan 15v! Kan tänka mig att tiden kommer går fort nu när du har Bella att jaga. Får se till att träffas nästa vecka om du kan...
    Kram

    SvaraRadera

Du har ordet <3