fredag 30 april 2010

Jag förklarar...

I en anonym kommentar fick jag frågan om killen, som fick sitt scrotum spräckt av mig i en tävling, överlevde. Jag hoppas det. Vet faktiskt inte riktigt hur det gick med honom.

Det var en tävling i Malmö, där det var så få deltagande att vi beslöt oss för att tävla killar och tjejer mot varandra. Jag hade gått två matcher redan och var relatvit säker att jag skulle gå hem som segrande.

Trettio sekunder in i matchen får jag in en fullträff i magen, tror jag. Killen viker sig, får inte luft. Han kräks. Golvet färgas rött av blod och jag blir riktigt rädd!

Nu händer det massor av saker. Allt på en gång. Jag sitter på knä framför min tränare och visar killen lite respekt genom att vända ryggen från honom.

Jag blir diskvalificerad och får inte tävla mer på fem år. Enligt beslut skulle jag ha så mycket kontroll över sparken att jag skulle kunna avbryta den om jag inser att något allvarligt håller på att hända. Jag överklagar så klart. Taekwon-do var mitt liv.

Det blev inga fler tävlingar för mig. Jag blev svartlistad och med det kände jag mig omotiverad att fortsätta. Tävlingsmänniska som jag är.

(Alla bär suspensoar på tävlingar i Taekwon-do, även tjejer. Domarna knackar "mellan benen" innan start för att kontrollera att de har det. Av någon anledning så missades detta just den här gången...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har ordet <3