måndag 15 februari 2010

Dopet

Efter en nervös morgon, drog Bellas dop i högmässan igång vid tio på morgonen. Vi gick i procession in i kyrkan tillsammans med bl a gästpredikanten Elsie Johansson, prästen och våra Gudföräldrar. Lykke höll korset.

Mässan var fin och kyrkokören var fantastisk. Jag kunde inte koncentrera mig så mycket på predikan eller psalmsång, jag ville bara att vi skulle komma till dopet.

Dopet gick bra, Bella skötte sig finfint. A läste föräldrabönen och jag grät. Lykke sjöng "Rör vid min själ" och jag grät. Peter höll Bella vid dopet och jag grät. Ja det var många tårar, men det var av glädje.

Dopet hade inte kunnat bli bättre, jag är så nöjd.

Jag tände ett ljus för min farmor och A:s mormor som inte fick vara med idag.

På festen efter försökte jag prata med alla gäster, vi åt paj och tårta, öppnade presenter och då kuppade Lykke...

Hon höll ett fint tal till mig och A, då hon inte var me vid vårt bröllop i september och hon spelade piano och sjöng "Book of love". Det var så vackert och ännu en gång föll tårar nerför mina kinder. Ja det var en känslosam dag, men den gick i kärlekens tecken - ett dop på Alla hjärtans dag <3 href="http://www.mylivesignature.com/" target="_blank">

4 kommentarer:

  1. Tack för en underbar dag tillsammans med er <3

    SvaraRadera
  2. Lät ju underbart Stina.
    är så glad att dagen blev lyckad!
    Kram Sofie

    SvaraRadera
  3. Det var så himla roligt att få dela den med er. Jag är så glad att jag åkte hem. <3

    (Låten heter förresten "Rör vid min själ". Bara så du vet ^_^)

    Puss!

    SvaraRadera
  4. Stort tack för en jättefin dag!

    Kramar från farfar Håkan

    SvaraRadera

Du har ordet <3