fredag 22 januari 2010

Vinsten

Idag kom namnsmycket från Silverskrinet.se som jag vann hos Diana. Det blev jättefint, men länken är en aning lång...

Idag har jag hunnit med mer än jag brukar - varit ute och gått med Isabella i vagnen och handlat ingredienser till min första hemlagade bearnaisesås. Under tiden städade A och gjorde fint hemma.

Nu ligger Bellan och sover på A:s bröst medan vi väntar på att köttet ska bli färdigt.

Förresten, hur vänjer man av henne att alltid sova i våra famnar? Hon gastar så fort vi lägger ner henne och fortsätter det sp här blir det inte lätt för mig när A börjar jobba igen...


Den fina staven i silver med "Isabella" på.

3 kommentarer:

  1. Super fint! Grattis till vinsten!

    Angående hur ni ska få henne o somna i sin egen säng så tror jag det kommer. Anton började sova i egen säng efter 1 månad. Vi brukar lägga honom med sina snuttefiltar på båda sidorna av huvudet och sen en på magen. så sängen är full av snuttefiltar som luktar mig. Har en gammal amningströja som han har fått, kan vara ett tips. Sen har vi även nappen som vi pillar i några gånger innan han somnar ordentligt. Lycka till!
    Kram Sofie

    SvaraRadera
  2. Ett tips kan vara att ha henne sovandes på en kudde i famnen och sedan lägga ner hela bebiskuddepaketet i sängen. =) Vi fick det tipset och det fungerade direkt på smulan. Någon förklarade det hela med att i sängen är det lite kallare i famnen och detta kan göra att barnet vaknar, därför låta barnet sova på samma underlag i famnen och i sängen. =)

    SvaraRadera
  3. Jag har en 1 månads liten bebis som också vaknar/skriker så fort man lägger ner henne. Men det jag kan säga är att det går även när man är själv - det vet jag av erfarenhet. Eftersom min sambo jobbar på sjön så jag är ensam 24 timmar om dygnet 4 veckor i sträck. Har så varit i 2 ½ vecka, bara 1 ½ vecka kvar nu...

    SvaraRadera

Du har ordet <3