måndag 18 januari 2010

Utvilad

Tänk om, tänk om, tänk om det är mjölken som ställer till det för Lillabella... Igår kväll tog vi det väldigt lugnt. Jag gav Bella massage (sol och måne och vattenhjulet, mer om det här) och sedan badade vi tillsammans. Hon plaskade runt en stund och såg ut att ha det riktigt roligt. Badstunden avslutades med amning innan pappa A tog över och satte pyjamas på henne.

Jag hade egentid och badade färdigt innan vi såg på "Den sköra tråden", en dokumentär om min arbetsplats i somras. Bella sov i bärselen hos pappa A under tiden.

Vi vågade inte röra oss, knappt prata. Bella sov och sov och sov. Och vi var lyckliga och lugna. Kl.23 vaknade hon till lite. Hon sträckte på sina små armar, gäspade så där gulligt som bara bebisar och kattungar kan och gnällde sedan (ytterst lite) om att hon ville ha mat.

Nu kommer det otroliga: efter maten nattade A henne, lade henne i spjälsängen och där sov hon sedan till HALV FYRA!

OMG!

Min lilla duktiga älsklingsplutt... Tänk om, tänk om, tänk om...

6 kommentarer:

  1. håller tummarna och tår att det håller i sig!

    kram

    jk

    SvaraRadera
  2. Vad har du gjrt annorlunda? Jag hoppas iaf att det håller i sig.
    om du vill "prata" med någon om kolik eller bara läsa tycker jag du ska kika in hos http://carolinekalvelind.blogg.se/
    de är så starka o kämpar med sin lille son. han har dock mått bättre på sistone så det finns ett slut =)
    tänker på er

    SvaraRadera
  3. Hoppas att ni har hittat "rätt" och att ni nu får en lugnare tid med Bella.
    Stor kram från mig /Sofie

    SvaraRadera
  4. IIIIH, jag håller tummarna allt vad jag kan. Ni är så duktiga stina, både ud och andi. Jag är så stolt över er två. Ni har ju lyckats skaffa fram en av de finaste flickorna på jorden <3 Ger ni henne något substitut för bröstmjölk nu eller? Är det det som har hjälpt? PUSS <3

    P.S jag läser engelska. Big surprise there :)

    SvaraRadera
  5. Åh, hoppas hoppas det vänder nu för lilla Bella!!!

    SvaraRadera

Du har ordet <3