söndag 17 januari 2010

Strategisk plan


Tidigare var det svåraste jag gjort, arbetet i Afghanistan. Att vara borta från nära och kära under så lång tid och att arbeta under fysisk och psykisk press gjorde att det tog lång tid att återhämta mig efter resan.

Idag, när jag ser tillbaka, kan jag med lätthet säga att vara förälder är det svåraste och tuffaste jobbet en människa kan ha. Snacka om att leva under känslomässig press hela tiden. Jag hoppas man vänjer sig, för nu gör det verkligen ont i mig att vara mamma.

Just nu ligger Bellafisen i sin pappas famn och sover. Han vågar inte röra sig och jag vågar knappt prata. Jag är väl medveten om att man inte ska dalta för mycket med de små och att de snabbt vänjer sig vid ljud och rörelse när de ska sova, men efter nätter av skrik så gör man nästan vad som helst för att få de där extra minuterna då hon sover eller är lugn.

Vi har mycket stöd runt omkring oss och det känns bra. Vi kanske inte orkar ta emot besök eller besöka, men det känns tryggt att veta att man alltid kan lyfta luren för att prata eller be om hjälp. Jag har faktiskt varit lugn idag. Jag mediterade en minut i morse tillsammans med Bella och bestämde mig för att verkligen jobba på att vara lugn och leva i nuet.

Jag och A har en strategi. Vi ska ha nattpass. Ikväll är det hans tur. Börjar Bella skrika är det vagnen och ut och gå, som gäller. Då kan andra föräldern sova och ladda batterierna <3 href="http://www.mylivesignature.com/" target="_blank">

3 kommentarer:

  1. Stina, ditt förra inlägg fick mig gråta ( jag är extra känslig den här helgen med många tårar) Jag vet exakt den känslan du upplever - jag lovar att det kommer bli bättre.

    En ny bild på Bella, med ett riktigt stort leeende på läpparna.

    kram

    SvaraRadera
  2. NI ÄR VÄRLDENS DUKTIGASTE MAMMA OCH PAPPA. ISABELLA HAR HAFT TUR <3

    SvaraRadera
  3. Och jag som mådde dåligt när Leia skrek två KVÄLLAR i rad.. Det gjorde så ont i mitt mamma hjärta så jag måste säga hur stark du är! Som ovanstående skrev, hon har haft tur! Bra att ni försöker hitta lösningar, hoppas att det ljusnar lite snart :)

    SvaraRadera

Du har ordet <3