söndag 22 november 2009

31+6 (Vilken underbar natt)

har inte kunnat vända mig själv. Har legat strandad på höger sida halva natten. A fick putta upp mig någon gång vid tre då jag höll på att kräkas av min halsbränna.

Den som inte upplevt RIKTIG, ÄKTA halsbränna ska skatta sig lycklig. Jag amputerar hellre min ena lilltå - utan bedövning - än har halsbränna på natten.

Gick ett par varv i lägenheten, åt några Novaluzid, gjorde mitt toalettbesök och klappade katten innan jag gick och lade mig - denna gång på vänster sida.

Efter en stund på vänster sida gav mitt blygdben upp och ville inte alls ligga ner. Upp i lägenheten igen, gå, gå, gå, på toa, ner i sängen, masserade A:s onda axel och sedan vaken i halvsittande position tills A vaknade - kvart över nio.

Nu ska jag tvinga iväg honom för lite exercise och jag ska städa ut Fladdor.

3 kommentarer:

  1. Åh, jag lider med dig. Jag vet dock hur det känns med halsbrännan. Det är nog det enda som verkligen stör mig. Än så länge. Hoppas du kan få en natt med ordentlig sömn snart..

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte hur det känns att ha sådan halsbränna, inte heller hur det är att vara gravid (trots 3 barn). Men jag tycker att du beskriver det bra, och tycker synd om dig om det kan hjälpa.
    PS. För att ta bilder på kvällen skaffar man ett stativ, det är hela tricket DS

    SvaraRadera
  3. Usch, jobbigt med sån halsbränna. Jag har inte haft det så illa, men tycker det är drygt ändå.

    Har haft hugg i magen också. Nu känns den ju inte hård hela tiden, men man blir nojig. Samtidigt är jag en sån som inte vill vara besvärlig och söka vård och sedan är det inget.. Usch va nojig jag blir.. Vet du något om hur pass ont man ska ha om det ska vara ablatio?

    Hoppas din helg varit bra trots alla krämpor. Snart är vi mammor!!

    SvaraRadera

Du har ordet <3