onsdag 28 oktober 2009

32+6 (Clementiner)

Äter clementiner i massor just nu, de är perfekta! Köpte ett kg igår och de håller redan på att ta slut...

Var på mvc igår och de besöken är verkligen snabba. Mäta s/f-mått, blodtryck, väga sig, prata lite protein, lyssna på Fladdors hjärta och känna hur den ligger. Besöken är ofta över på 15 minuter.

S/F-måttet hade ökat med 1 cm sedan vi mätte föraa gången för två veckor sedan och glad är jag för det - det får bara inte plats med mer uppåt i bröstet... Jag KAN INTE knyta mina skor längre. Jag får helt enkelt inte luft när jag böjer mig framåt. Blodtrycket låg på 102/80 (konstigt, men det skulle vara helt ok).

Nästa gång följer A med, så ska vi prata lite förlossning. De har ju ställt in föräldrautbildningen i och med Nya influensan, så vi har i princip inte fått någon information alls kring vare sig smärtlindring eller förlossningstekniker. Då är det skönt att man har en svärmor som är barnmorska!

I helgen är det barnmässa i Malmö - "Varning för barn". Ska se om jag inte kan lura dit A...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har ordet <3