torsdag 3 september 2009

25+0 (Besök på MVC)

Kommer precis från barnmorskan.
Jag har tydligen protein i urinen... Fast blodtrycket var ju bra - 120/70. Fick stickor med mig hem och om det visar samma resultat på morgonurin så ska jag höra av mig. Fick så klart också ett sådant där underbart plaströr med mig hem, för att kunna lämna en odling på min födelsedag (måndag).

Vi pratade lite om svininfluensan och jag blev väl tyvärr inte klokare efter det samtalet. De har ju inte fått några riktlinjer och kan därför inte säga något. Man vet inte ens om gravida ska få vaccinet, men OM de får det så kommer vi vara bland de första att få det.

Nu till det riktigt hemska. Jag får bara ha med mig EN person på förlossningen... Det känns inte helt okej. Då blir jag och A utlämnade helt till oss själva... Nej, inte riktigt, men FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!!!!!!!!

Symfys/Fundus måttet var 25 cm. Barnmorskan bestämde nu att jag är i v.25+0 idag. Tjohoo! Fladdors hjärta slår med 152 slag/min och han/hon sparkade kalashårt på dopplern. Det var så att jag kände hur det tog emot på magen.

3 kommentarer:

  1. 1 person, alltså bara en personal??
    hoppas det inte visar fortsatt med protein i urinen!

    kram

    SvaraRadera
  2. Jag berättade det på jobbet men de tror att det har lättat tills i december. Dessutom är jag vaccinerad då och det är pga smittorisken man inte skall komma in där. jag jobbar ju vägg i vägg.
    GE INTE UPP HOPPET! Visualisera (eller be som Lykke skulle säga)
    krammmmmm

    SvaraRadera
  3. Fru Evelina: Nej, alltså en anhörig. Jag hade tänkt ta med svärmor...

    SvaraRadera

Du har ordet <3