fredag 14 augusti 2009

22+0 (Tiden går fort!)

Jaha. 22 hela veckor har gått.

Bebisen är ca 27-28 cm från huvud till fot och väger 450-500 g. Fladdor rör sig varje dag, mest mitt på dagen och på kvällen, men ibland håller han/hon även låda på natten och håller mig vaken.

Nu tycker jag det börjar blir riktigt spännande med graviditeten. Jag KÄNNER bebisen, jag känner att det är en individ där inne. Konstigt va? Det är faktiskt en helt annan liten människa inne i mig. Den minsta bebisen jag har sett var född i v 23+3 - alltså om en vecka och tre dagar så kan jag föreställa mig hur stor min bebis är. Det är ju så klart en pytteliten bebis om man ser till att den var född för tidigt, men om man tänker sig att man har en 23-veckors bebis inne i magen, så känns det helt plötsligt så stort.

Magen spänner lite och jag märker hur bebisen slår kullerbyttor och spritter till. Fladdors favorit plats är till höger i magen. Jag känner nästan aldrig något till vänster och ligger jag ner på rygg så ser man tydligt kulan på höger sida.

A har kännt sparkar i ansiktet några gånger och han kan nu känna bebisens huvud eller rumpa genom magen :-) (lite läskigt).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har ordet <3