onsdag 12 augusti 2009

21+5 (Smulpaj)

Tänkte fira in sommaren (söndag är sista dagen på jobbet, sen sommarlov!) med en smulpaj på rabarber. Har längtat lite efter att hinna baka, så det känns skönt att verkligen få göra det idag. Har varken haft ork eller tid innan.

Har fixat med lite samtal och ska diska.

Hade en hel del sammandragningar igår igen och det är inte särskilt mysigt. I början tyckte jag det kändes häftigt, men nu är det bara jobbigt. Magen är lite större och det blir som en planka eller badboll som gör att du inte kan röra dig. NU förstår jag vad det är för avslappning Haje vill att jag ska träna på.

Fladdor är väldigt livlig också och han trycker på alla inre organ som han/hon kan tänka sig klämma på. Det innebär att jag fått springa i panik på toa och kissa eftersom Fladdor riktade en spark rakt på blåsan.

Jag har nu gått upp ett kilo i vikt och det kan jag väl tolerera. Med tanke på att Fladdor själv väger ca 400 g och livmoder, fostervatten och moderkaka tillsammans väger ca 600 g.

1 kommentar:

  1. Oh vad gott med smulpaj och du som bakar så gott! Njut ordentligt! Det verkar vara en liten livlig krabat du har i magen, hälsa från mig:-)) Kram

    SvaraRadera

Du har ordet <3