måndag 6 juli 2009

17+4 (GeKås i Ullared)






Förra söndagen styrde vi (jag, A och Haje) kosan mot Ullared och GeKås. Med oss hade vi inget att äta på vägen, men en hög pengar och ett glatt humör.

Jag var till en början väldigt försiktig, men insåg snart att det gäller att passa på, det är inte var dag man åker så långt för att handla - det är bäst att smälla lite pengar när det ändå inte kostar mer än en spottstyver. Jag koncentrerade mig mest på bebiskläder, men passade också på att köpa en "hoppestudsare" (som A önskat till Fladdor), sängkläder till spjälsäng, första skallran och lite gosiga snuttefiltar.

Sen visade det sig när vi kom hem att vi även köpt kroppspuder (A tyckte det var sååå viktigt att ha hemma 5 mån innan nedkomst) och Idominsalva (Haje).

En amningskudde slank också ner, men det var bara för att ett par andra kvinnor övertalade mig i affären. De lovordade amningskudden. Ena kvinnan hade inte klarat sig utan den och en förbipasserande som hörde henne ville bara inflika att hon höll med... Så den onödiga amningskudden hängde med hem för 149 kr. Får väl se själv om den är värd sina kronor...

Nu ska det tvättas, torkas och packas ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har ordet <3