tisdag 14 juli 2009

17+4 (Fladdors mått)

Fladdors huvud mätte på ultraljudet 3,85 cm i diameter, lårbenet var 4 cm långt, magen var STOOOR och han/hon vägde 138 g.

Olika mått visade olika långt gången graviditet. Vi fick mätvärden alltifrån 18+1 (som skulle stämt med mitt uträknade datum) och 16+4 (som skulle innebära att jag testat positivt innan mitt ägg ens var befruktat). Till slut kom barnmorskan fram till 17+0, vilket i sin tur innebär att jag skulle testat positivt tre dagar efter befruktning (det funkar heller inte). Hur som helst så kan ju ultraljudet inte mäta exakt. Den diffar på +/- 1 vecka vid den här tiden i graviditeten och bebisar kan växa lite i skov.

Ser så mycket fram emot nästa ultraljud, som antagligen kommer vara nästa vecka. Jag hoppas vi får tid SNART.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har ordet <3