tisdag 9 juni 2009

13+5 (Lyckades inte hålla kjäket)

Jag var vansinnigt irriterad i morse pga illamåendet. A fick ingen hejdå-kram/puss, jag klarade inte riktigt av det. 30 sek efter att han gått hemifrån fick jag rusa till toaletten. Alla mina jordgubbar kom upp först. Sen juicen (och det var hemskt), sist skinkmackan. Som tur var hade det inte legat så länge att det var alldeles surt - det smakade fortfarande mat (jag vet, äckligt).

Illmåendet höll i sig till 11 någon gång på förmiddagen och sedan dess har det varit lugnt i kistan :-)

Har övat återupplivning på bebisar hela dagen. Låt mig slippa få stå och göra hjärtkompressioner på en så liten! (Men blir jag tvungen, så ska jag göra det bäst)

Magen är svullen och putar ut, men det är fortfarande ingen bebis mage, bara fett, tarmar och gaser. Känns hemskt att gå omkring och se ut på det här viset. Längtar så tills den riktiga gravidmagen kommer!

Om två veckor flyttar syrran till Nordnorge och inte långt efter det flyttar andra systern till France. Vad ska jag ta mig till? Hade sett fram emot att få lägga deras händer på min mage och uppleva det här tillsammans med dem! Nä, nu börjar jag gråta. Är så förbannat känslig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har ordet <3