tisdag 12 oktober 2010

På väg hem till mig!

CEFAR FEMINA

CEFAR FEMINA

CEFAR FEMINA – Stimulatorn för kvinnan FÖRE/UNDER/EFTER graviditeten!



Stimulator låter ju lite lustigt, men jag använde en sådan här TENS under början av förlossningen med Bella och jag önskar att jag hade haft en sådan hemma innan förlossningen också.

I dagsläget hoppas jag att den kan hjälpa mot min foglossning, senare i graviditeten under latensfasen och efter graviditeten ska det tydligen finnas ett "komma-igång-program" - vad nu det kan innebära.

Tydligen så kan man inte längre låna en TENS från sjukvården för hemmabruk, utan man får hyra direkt från företaget - i detta fallet Cefar.se.

Det är ganska dyrt, tycker jag, men sååå värt det! Läs här om hur jag älskade min TENS under förlossningen med Bella!

Använde ni TENS under graviditet/förlossning?

2 kommentarer:

  1. Isa kom lite tidigt så jag hann aldrig få tag på någon TENS. Önskar att jag hade haft en. Får väl vara ute i god tid nästa gång.

    Svar: Ja, allt verkar gå i faser. Lite segt bara att det helt plötsligt en dag kan vara omöjligt för henne att somna. Och sen vänder det bara. Och man har ingen aning om varför.

    SvaraRadera
  2. Ja, och jag ÄLSKADE det! Underbart!

    SvaraRadera

Du har ordet <3