söndag 10 oktober 2010

Snyggaste accessoaren just nu!

Magen vecka 28+5

Iklädd foglossningsbälte och ehm - ankstjärt?


Magen sticker verkligen ut just nu! Det känns att jag är större och tyngre och jag har lagt på mig (igen) på lår och armar och lite i ansiktet, men om det blir som det blir efter graviditeten med Bella, så vet jag att allt försvinner relativt lätt (hoppas kan man ju alltid göra).

Mina fogar är lite bättre idag. Jag sover bättre om natten med foglossningsbältet på. Snyggast (!) hade väl varit att bära bältet innanför tröjan, men det är så klyddigt att hela tiden spänna ut och in det när jag ska sitta eller stå.

Jag trodde aldrig jag kunde bli så hjälpt av ett bälte, men man måste ju prova och nu är jag överlycklig att jag gjorde det, trots att jag inte upplevde några som helst förbättringar under förra graviditeten.

Förra graviditeten provade jag akupunktur också. Min barnorska satte nålar i fogen i blygdbenet - inte skönt! Det hjälpte inget, blev snarare sämre, men eftersom detta är en annan graviditet så är jag villig att prova. På fredag ska det sättas nålar igen :-/

1 kommentar:

  1. Hoppas verkligen att akupunkturen hjälper dig den här gången! Jag har haft sådan nytta av min behandling, att jag numera kan vara utan mitt übersnygga bälte.

    SvaraRadera

Du har ordet <3