tisdag 10 augusti 2010

Man ska inte tro...

Man ska inte tro sig veta att ens barn har en rutin. Det har de bara när man inte vet om det. Så fort man tror att man har fått in en ny rutin på hur man nattar, när de äter, när de brukar göra sina toalettbesök eller när de går upp på morgonen, så ändrar de det!

Ibland går man ett steg framåt och två steg bakåt. Ibland inte.

Efter att ha brottats med en morgonpigg liten tjej i flera veckor (vaknar 05.00 - pigg som en mört - och går inte att få att somna om), har vi trötta föräldrar urholkats på energi.

Plötsligt händer det.

Klockan närmar sig 05. Inte ett ljud. Jag stoppar i proppar i öronen efter som A har lovat att gå upp med henne denna morgon. Jag vaknar en stund senare och känner mig utsövd, vill gå upp. Mannen ligger kvar bredvid mig och sover tungt.

Var är barnet?

Små gnyenden hörs från hennes rum och vi tittar på klockan. 06.45.

Kvart i sju! Vi har lyckats! Vi har fått sovmorgon! Vi trallar upp ur sängen, äter frukost tillsammans - alla lika glada, lika utvilade! Hoppas det händer igen!

4 kommentarer:

  1. Åh, jag blir avundsjuk. Vilken julafton!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Farmor tröttade ut henne?? ;-))
    Så skönt för er.

    SvaraRadera
  4. Åh vad härligt! E har börjat vakna vid 5tiden och jag hoppas att det snart vänder tillbaka :-)

    Kram!

    SvaraRadera

Du har ordet <3