lördag 17 juli 2010

Experiment - äta själv...


I förrgår hade jag ett experiment. Ett äta-själv-experiment. Jag ville se vad dottern gör med maten om hon får göra vad hon vill med den.

Jag blev mycket stolt då jag insåg att hon fattat vinken. Maten ska in i munnen. Kanske inte med skeden riktigt än, men det är ju fantastiskt att hon för handen ner i gröten och sedan mot munnen för att slicka i sig grötkladdet.

Hela bordet var nerkladdat, Tripp-Trappen, golvet, barnet, mamman, skåpsluckor mm mm. Men det var det värt! Det var underbart att se henne känna och klämma gröten mellan sina knubbiga fingrar. Hade det här varit ett annat barn för ett år sedan hade grötkladdet gjort mig galen, men nu är det helt okej!


2 kommentarer:

  1. Häftigt - tänk ett scenario med fingerfärg och några stora pappersrullar *LER*

    Hälsningar farfar

    SvaraRadera

Du har ordet <3