onsdag 28 oktober 2009

Min mamma är så söt

Min mamma velar väldigt mycket om huruvida hon ska vaccinera sig mot Nya Influensan eller inte. Hon tycker att biverkningarna av vaccinet är för många, för starka, för farliga. Jag försöker intala henne att de är bara en bråkdel så vidriga mot vad Nya Influensan KAN vara. Varför inte ta det säkra före det osäkra och vaccinera sig.

När man, som hon dessutom gör, arbetar inom vården ligger det lite på ens axlar att faktiskt inte riskera sina patienters hälsa genom att inte vaccinera sig. Självklart ska man få göra som man vill, men var tog solidariteten vägen?

Hur som helst så ville hon läsa på mer om vaccinet och hur rekommendationerna för vaccinet ser ut. Hon ringde igår eftermiddag och frågade hur hon kom in på socialstyrelsens hemsida.

mamma: "Jag har skrivit socialstyrelsen.se och efter se så står strecket bara och blinkar...".

Min första tanke var att hemsidan inte var tillgänglig för tillfället, men för säkerhets skull frågade jag mamma om hon tryckt på ENTER.

mamma: "Enter? Vilken knapp är nu ENTER?"
jag: "Den stora knappen till höger med en böjd pil".

Efter många, långa sekunder så hörde jag mamma trycka på knappen.

mamma: "Ahhh. Nu kom den."

Jag föreslog att hon skulle titta lite på krisinformation.se också, då man samlar all information om Nya Influensan där.

mamma: "Kan man gå in där med Mozilla? Jag har bara använt INTERNET tidigare.

Här kan jag inte hålla mig för skratt. Hon är så söt.

jag: "Mozilla är också internet."
mamma: "Jaha."

1 kommentar:

Du har ordet <3