måndag 26 oktober 2009

32+4 (Bilder från min barndom)

Trollunge.

Fladdor har hår på huvudet enligt ultraljudet. Jag föddes med massor av hår och vid några månaders ålder hade jag värsta kalufsen!

Min syster brukade säga till folk att jag var adopterad från Kina. Det var därför jag hade så sneda ögon. Personligen tror jag att jag ALLTID hade solen i ögonen :-)

Oavsett vilket väder så var jag alltid glad och jag kisade så att ögonen blev alldeles "sneda". Min mamma berättar alltid om hur tråkig hon tyckte jag var. Alla andras bebisar var vakna och skrek och behövde tröstas. Jag bara sov och log och var en väldigt snäll bebis. Tråkig, med andra ord.



Jag föddes två veckor efter beräknat förlossningsdatum, men jag tror verkligen att man har gjort en felaktig beräkning. Jag vägde 2810 g och var 48 cm lång och hade fortfarande Lagunohåret kvar på rygg, axlar och öron. Överburna barn brukar ju ha tappat dessa för längesedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har ordet <3