måndag 12 oktober 2009

30+4 (Härligt utmattande dag)


Vecka 10


Vecka 31

Efter att ha sovit i badkaret i två timmar innan jag kom iväg ner till stan, kände jag mig fit for fight. Först en runda på Nova. Hittade strumpbyxor på Twilfit - äntligen. HM hade bara tunna strumpbyxor och Lindex hade bara beigea.

Efter en timmes shopping var jag rätt mör i fogarna och fortsatte ner mot MVC och min underbara barnmorska! Har protein i urinen igen... Blodtrycket var dock bra och Fladdors hjärtljud låg som vanligt på 145. Jag följer min kurva (längs övre kurvan) för S/F-måttet och allt känns ju bra. Ska bara lämna en urinodling i morgon för att kolla att det inte är en urinvägsinfektion som är på gång igen.

Eva, min barnmorska, var lite nyfiken på hur Fladdor låg idag... He he. Hon fick fullkomligen JAGA ungen. Fladdor snurrade runt hur mycket som helst och till sist gav hon upp. Uppenbarligen har bebisen fortfarande rätt mycket plats i magen. Det är så kul, för när man ligger på sidan ibland och reser sig upp, så står magen ut på ena sidan. Eller när man vänder sig från vä till hö sida i sängen och bebisen dunsar över till andra sidan. *mys*

Frågade barnmorskan om vi skulle prata förlossning vid något tillfälle, men tydligen gör man endast det vid föräldraträffarna och dessa är ju inställda pga nya influensan... Gah! Inte för att jag känner mig nervös inför förlossningen, men hade ju gärna pratat av mig lite med henne tillsammans med A innan det är dags... Tur man har en svärmor som gärna pratar om ämnet :-).

"Vill du hjälpa oss att skriva förlossningsbrev, Haje?"
Äntligen har jag beställt en mammajacka. En fin kappa från Mama-licious...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har ordet <3